Barion Pixel
+

Jótállás

 

Milyen esetben terheli jótállási kötelezettség az Arobzo Desing-t?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet 1.sz. mellékletében felsorolt termékekre, amennyiben annak értékesítése a Polgári Törvénykönyv szerint fogyasztó részére történik, a vállalkozásunk jótállásra köteles.
Hibás teljesítés esetén az Arobzo Desing jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Elérhetőség:151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról - Hatályos Jogszabályok Gyűjteménye (jogtar.hu)

 

A jótállás időtartama:

a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 1 év,

b) 100000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén 2 év,

c) 250 000 forint eladási ár felett 3 év.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk, fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az Arobzo Desing által forgalmazott termékek az előbbi módon történő üzembe helyezést nem igényelnek.

A jótállás a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. 

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonosa, tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a vállalkozásunkkal szemben.

 

Termékszavatosság

 

Milyen esetben élhet a vásárló a termékszavatosság jogával?

A termék hibája esetén a vásárló termékszavatossági igényt érvényesíthet és kérheti a hibás termék javítását vagy cserélését. Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja és a termék hibáját a vásárlónak kell bizonyítania.

 

Mikor minősül egy termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Milyen határidővel érvényesítheti a vásárló termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. A határidő elteltével a termékszavatosság jogosultságát elveszti.

 

Kellékszavatosság

 

Milyen esetekben élhet a vásárló kellékszavatossági jogával?

Hibás termék vagy szolgáltatás teljesítése esetén a vásárló kellékszavatossági igényt érvényesíthet:

Kérhet javítást vagy cserélést (kivéve, ha a vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan többletköltséggel járna).
Ha a javítást vagy a cserélést a vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a szerződéstől is elállhat.
A vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Arobzo Desing adott okot.
Milyen határidőben érvényesíthető a kellékszavatossági igény?

A vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.

A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt áru esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

 

Milyen egyéb feltétele van a kellékszavatossági jog érvényesítésének?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta.

A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a vásárló köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt. 

 

Kapcsolat

  • 1053 Budapest, Ferenciek tere 2. Fszt
  • 06302271328
  • info{kukac}arobzo.hu

Hírlevél

A weboldal sütiket (cookie) használ az alapvető működés, valamint a jobb felhasználói élmény eléréséhez. Az oldal használatával elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, valamint az Adatvédelmi tájékoztatót. A süti beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.